Vägen till anställning
Ansökan
När du hittat en roll att söka ber vi dig bifoga cv och för de flesta roller även betyg. Det är valfritt att skriva ett personligt brev. Du kan istället välja att svara på ett par frågor i samband med din ansökan och på så sätt berätta mer om vad som intresserar dig och vad du vill bidra med.
Du får en bekräftelse på din ansökan och vi håller löpande kontakt under processen.
Vi svarar på alla ansökningar.
Två intervjutillfällen
Vid det första intervjutillfället träffar du normalt sett en av våra delägare och HR. Om både du och vi vill gå vidare träffar du sedan två biträdande jurister vid ett andra intervjutillfälle.
Under de här två tillfällena berättar vi om oss och vårt arbete - ta gärna med dina frågor. Vi pratar om dina erfarenheter, arbetssätt, ambitioner och intressen. Vi vill också höra hur du vill bidra till kulturen hos oss på TM & Partners. Tänk gärna igenom situationer som du har varit i, genom arbete, utbildning eller föreningsengagemang, där du har ställt upp och arbetat för att nå mål, enskilt och i samarbete med andra.
Referenser
I samband med att vi förbereder ett erbjudande vill vi gärna prata med två referenser. I din profil (där du laddar upp ansökningshandlingar) kan du lämna namn och epost till dina referenser. Först efter att vi informerat dig tar vi kontakt och dina referenser kan då välja om de vill lämna sin input muntligt eller skriftligt. Tänk på att ange personer som arbetat nära dig nyligen och som helst kan ge exempel och beskriva konkreta situationer.
Erbjudande
När vi nått en överenskommelse får du en länk för digital signering och ett varmt välkomnande. De flesta biträdande jurister börjar hos oss i början av februari eller september, då ordnar vi en introduktionsdag.
Om du har några frågor om våra tjänster eller processen är du alltid välkommen att höra av dig.